Wednesday 29 April 2009

If I could ,

If I could ,

来自Celine Dior 的一首旧作,
Erm … 在之前我的却没注意他的歌,在朋友介绍之下我发了我这首歌。
我还记得当天晚上,我哭了一夜。
哈~~! 歌词里写出妈妈的伟大。
我最喜欢里面的一段,‘I've watched you grow
So I could let you go’。。
他们的伟大,其实并不是用肉眼能看得见得。

最近认识了一个人,今年25岁
erm .. 家里不算太平穷。
但。。 他的一片孝心常常感动到我。
他会陪他妈妈跑步,带他吃好的,时时流在家里陪着妈妈!
每一次所想的出发点都会顾及到家人,
还记得有一次,我问他怎么那么迟才上班,他答我说,因为爸爸出差回来,想多陪他一阵。
我听了以上的一番话,虽然对他或对很多人都没有什么特别的感觉。
但却深深的感动我。

我常问他家里的东西,因我觉得他们一家很温馨。
家家有本难念的经,这我到是相信。
至少在我那位朋友的观念上,他觉得没什么大不了。依然觉得他家人是最棒的!

说实在的,开始我真的有点怪怪。
工作已经有了一个好的基础,收入稳定。相信已经储蓄了一笔,但怎么还没开车呢?
结果被我发现,他在筹备买房子给家人。还不便宜呢..

说是在的,我的却想做到像他这样!
但。。。 无言。。
认识到他,他教会了我很多,我最大的搜获可能就是他这份孝心。。。

感谢他!!

希望他真的如他所想的,尽快买到房子!尽快给他家人一个舒服的安乐窝。。。


在为我家人祈福的同时,我也希望他家人健健康康,快快乐乐。。




If I could
I'd protect you from the sadness in your eyes
Give you courage in a world of compromise
Yes, I would

If I could
I would teach you all the things
I've never learned
And I'd help you cross the bridges that I've burned
Yes, I would

If I could
I would try to shield your innocence from time
But the part of life I gave you isn't mine
I've watched you grow
So I could let you go

If I could
I would help you make it through the hungry years
But I know that I can never cry your tears
But I would
If I could

If I live
In a time and place where you don't want to be
You don't have to walk along this road with me
My yesterday
Won't have to be your way

If I knew
I'd have tried to change the world
I brought you to
And there isn't very much that I could do
But I would
If I could...
Oh baby... mummy wants to protect you
And help my baby through the hungry years
Cause you're part of me
And if you ever... ever need
Sad shoulder to cry on
I'm just someone to talk to
I'll be there... I'll be there
I didn't change your world
But I would
If I Could


母庆节快到了,你准备怎么和你家人度过呢?
金融风暴,经济滑落。大家的荷包缩水,我想你妈最希望的不是你那份礼物,而是你那份孝心!
那天就留在家里吧!陪你妈妈度过这个温馨的一人吧。。。

但愿你们的家人,健健康康。。。

No comments: